• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Rädd Att Gå Under

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Nu undrar ju Lasseman om du tog tag och ringde kommunen i morse och roddade jobb...:)

Alla passar ju inte att jobba i hemtjänsten eller med sjuka och äldre människor överhuvudtaget så det är ju inget generellt råd som man kan ge som passar alla. Jag tycker snarare det är bra om man inser sin begränsning på området om man tycker ett sådant jobb med alla dess delmoment inte passar en. Alla som är utan jobb kan ju knappast jobba inom hemtjänsten heller, då skulle hemtjänsten vara fullständigt översvämmad av personal.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 688
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
Alla passar ju inte att jobba i hemtjänsten eller med sjuka och äldre människor överhuvudtaget så det är ju inget generellt råd som man kan ge som passar alla. Jag tycker snarare det är bra om man inser sin begränsning på området om man tycker ett sådant jobb med alla dess delmoment inte passar en. Alla som är utan jobb kan ju knappast jobba inom hemtjänsten heller, då skulle hemtjänsten vara fullständigt översvämmad av personal.
Exakt, men jag uppfattade som att det var ett problem att hon som frågade var utan arbete, det där är ett förhållandevis lätt arbete att få, jag kan ha förstått fel, hon får nog annat jobb när som helst så det löser sig:)
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Att det är ett lätt arbete att få betyder inte att du är lämplig för det. Från en som varit verksam i omsorgbranschen i många år.
 

Tjugotvåan

Ny medlem
Poäng: 37
Blev medlem
13 September 2015
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Hejhej!

Ni ska få en UPDATE.

- Jag har sökt en massa jobb (och även ringt runt) men har fortfarande inte fått något jobb, de flesta säger att de inte behöver anställa eller att de inte kan. Har nu en coach från Arbetsförmedlingen men tycker inte alls det hjälper, får ju dock en liten inkomst så.

Har varit i kontakt med KF och berättat min sits att jag inte kan betala och att jag bor hemma (äger alltså inget utav värde), de svarade bl a: "Är det så att Ni saknar inkomst samt tillgångar med utmätningsbart värde och inte kan betala skulden så kommer Kronofogden avsluta utredningen och bevakning läggs för ny utredning." Jag undrar vad som menas med det? Det kändes skönt att läsa det men samtidigt undrar jag om inte skulderna växer i samband med att det läggs på bevakning? Har dragit mig länge för detta men tänkte gå till Skuldrådgivaren i min kommun för att få hjälp.

Det värsta med allt detta är faktiskt inte skulderna utan synen man har på sig själv, jag känner mig så misslyckad eftersom jag inte ens kunnat sköta min ekonomi. Jag känner mig som en börda för samhället, en idiot. Jag försöker att vara snäll mot mig själv och driva mig framåt till att klara mig över detta hinder.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 688
Mottagna reaktioner
12 966
Poäng
9 787
Hejhej!

Ni ska få en UPDATE.

- Jag har sökt en massa jobb (och även ringt runt) men har fortfarande inte fått något jobb, de flesta säger att de inte behöver anställa eller att de inte kan. Har nu en coach från Arbetsförmedlingen men tycker inte alls det hjälper, får ju dock en liten inkomst så.

Har varit i kontakt med KF och berättat min sits att jag inte kan betala och att jag bor hemma (äger alltså inget utav värde), de svarade bl a: "Är det så att Ni saknar inkomst samt tillgångar med utmätningsbart värde och inte kan betala skulden så kommer Kronofogden avsluta utredningen och bevakning läggs för ny utredning." Jag undrar vad som menas med det? Det kändes skönt att läsa det men samtidigt undrar jag om inte skulderna växer i samband med att det läggs på bevakning? Har dragit mig länge för detta men tänkte gå till Skuldrådgivaren i min kommun för att få hjälp.

Det värsta med allt detta är faktiskt inte skulderna utan synen man har på sig själv, jag känner mig så misslyckad eftersom jag inte ens kunnat sköta min ekonomi. Jag känner mig som en börda för samhället, en idiot. Jag försöker att vara snäll mot mig själv och driva mig framåt till att klara mig över detta hinder.

Det menas att dom kollat klart, lägger ett datum 1-2 år frammåt i tiden och kommer kolla igen då.

Skulderna växer på med de räntor som tillkommer och de grundavgifter som kan läggas på.. Det kan därför vara klokt när du får jobb att själv kontakta kronofogden och berätta det, så dom kan börja en löneutmätning..

Det löser sig ska du se:)
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Försök betala det du kan, om du har några mindre lån. Även om du har liten inkomst. Alltid skönt att bli av med skulder så antalet blir färre och mer överblickbart. Det du inte kan betala och det som är övermäktigt får du betala när tiden är redo för detta :)

Oroa dig inte allt för mycket, gjort är gjort och man kan inte göra det ogjort. Det man kan göra är att lära sig och inte göra om det och försöka förbättra sina beteenden om man tagit dumma lån eller haft onödiga utgifter eller om man haft beroenden exempelvis.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp